رئیس‌ کل بانک مرکزی: از شنبه تخصیص و تامین ارز واردات افزایش معنادار خواهد داشت

تاریخ انتشار: 1405/4/4

شماره خبر: 23572

چاپ‌خبر

رئیس کل بانک مرکزی گفت: در ماه های اخیر، به دلیل نااطمینانی ها و ضرورت صیانت از ثبات بازار ارز، بانک مرکزی ناگزیر بود با احتیاط بیشتری در تخصیص و تأمین ارز عمل کند.

به گزارش رویداد شمال؛ «عبدالناصرهمتی»  رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به معافیت اخیر و رفع محدودیت های صادرات نفتی ایران گفت: در ماه های اخیر، به دلیل نااطمینانی ها و ضرورت صیانت از ثبات بازار ارز، بانک مرکزی ناگزیر بود با احتیاط بیشتری در تخصیص و تأمین ارز عمل کند و بخشی از منابع ارزی کشور نیز برای تقویت ذخایر اختصاص یافت.

همتی افزود: اکنون با رفع محدودیت صادرات نفتی در چارچوب معافیت اخیر و بهبود امکان دسترسی به منابع ارزی، دست بانک مرکزی برای افزایش معنادار تخصیص و تأمین ارز بازتر شده است. بر همین اساس، بانک مرکزی بخشی از ذخایر ارزی تقویت شده در ماه های اخیر را روانه چرخه تأمین ارز خواهد کرد و از روز شنبه آینده تغییر محسوسی در تخصیص و تامین ارز صنعت، ایجاد و در اولین مرحله دو میلیارد دلار تامین ارز خواهد شد.

رئیس کل بانک مرکزی تأکید کرد: افزایش تخصیص و تأمین ارز، به ویژه برای کالاهای اساسی، مواد اولیه، کالاهای واسطه ای و نیازهای تولید، می تواند فشار ناشی از محدودیت واردات بر قیمت ها را کاهش دهد و به کنترل تورم کمک کند.

وی افزود: سیاست بانک مرکزی در دوره جدید، استفاده فعال از گشایش های ارزی اخیر برای تأمین نیازهای واقعی اقتصاد، پشتیبانی از تولید و حفظ ثبات بازار ارز است.

برچسب:

اشتراک گذاری در:

هیچ دیدگاهی درج نشده - اولین نفر باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *