عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با انتقاد از مخالفان تفاهم ایران و آمریکا، تأکید کرد کسانی که بر ادامه جنگ اصرار دارند باید خود در میدان حاضر شوند و افزود اکثریت مردم ایران خواهان جلوگیری از جنگ هستند.
به گزارش رویداد شمال ، آیتالله مسعودی خمینی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با انتقاد از برخی جریانهای مخالف تفاهم ایران و آمریکا، تأکید کرد کسانی که خواهان ادامه جنگ هستند باید خود در میدان حضور داشته باشند و مسئولیت دیدگاه خود را بپذیرند.
وی با اشاره به تجربه سالهای حضور در کنار امام خمینی (ره)، اظهار کرد: برخی افراد نسبت به روندهای جاری کشور انتقاد دارند، اما اگر واقعاً معتقدند اقدامی ضروری است، باید خود در میدان حاضر شوند و صرفاً از بیرون به دیگران توصیه نکنند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه روند پایان جنگ در حال شکلگیری است، خاطر نشان کرد: افرادی که بر ادامه درگیریها تأکید دارند، باید خود در خط مقدم حضور یابند و برای تحقق دیدگاهشان اقدام کنند.
مسعودی خمینی با طرح این پرسش که «جنگ بهتر است یا آشتی؟» تصریح کرد: کدام انسان عاقلی میگوید جنگ امر مطلوبی است؟ جنگ برای همه طرفها، چه پیروز و چه شکستخورده، خسارتبار و ویرانگر است.
وی در عین حال تأکید کرد: هرگاه کشور، اسلام، قرآن و انقلاب مورد تهدید قرار گیرد، دفاع از خود یک ضرورت است و نمیتوان از آن چشمپوشی کرد، اما آغاز یا تداوم جنگ به خودی خود امر پسندیدهای نیست.
این روحانی اصولگرا همچنین خطاب به حامیان ادامه جنگ اظهار داشت: اگر معتقدید جنگ راهحل است، خودتان به میدان بروید و در برابر دشمن بایستید. نمیتوان از حاشیه مطالبه جنگ کرد و دیگران را به حضور در میدان فراخواند.
وی با اشاره به هزینههای انسانی و اجتماعی جنگ افزود: نتیجه جنگ، چه با پیروزی و چه با شکست، ویرانی و خسارت است و هیچ جامعهای از آثار مخرب آن مصون نمیماند.
مسعودی خمینی با بیان اینکه اکثریت مردم ایران مخالف وقوع جنگ هستند، گفت: مخالفت با جنگ به معنای تسلیم شدن نیست. ملت ایران در برابر تهدیدها مقاومت خواهد کرد، اما ایجاد و گسترش جنگ راه درستی نیست.
وی در پایان خواستار پرهیز از دخالتهای غیرضروری در روند تصمیمگیریهای کلان کشور شد و تأکید کرد: نباید اقداماتی انجام شود که برخلاف خواست و نظر اکثریت مردم باشد.
منبع: خبرآنلاین
هیچ دیدگاهی درج نشده - اولین نفر باشید