در پی پیشبینی ورود سامانههای بارشی جدید به گیلان، جلسه اضطراری پاسخ به بحران با حضور مدیران و کارشناسان شرکت آبمنطقهای گیلان برگزار و تشکیل ستاد راهبری کنترل و کاهش خطر سیل در دستور کار قرار گرفت.
به گزارش رویداد شمال ؛ «وحید خرّمی» مدیرعامل شرکت آبمنطقهای گیلان، اظهار کرد: با توجه به پیشبینیهای هواشناسی، این جلسه به دستور وی روز دوشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۴ ساعت ۱۵ تشکیل شد تا تمهیدات لازم برای مدیریت شرایط پیشرو اتخاذ شود.
وی در ادامه با قدردانی از همکاری استاندار گیلان در ایجاد هماهنگی بیندستگاهی، اهداف نشست را تشریح کرد و تشکیل ستاد راهبری کنترل و کاهش خطر سیل را جمعبندی این جلسه دانست.
خرّمی بر ضرورت اطلاعرسانی سریع و آگاهیبخشی به مردم تأکید کرد و این مسئولیت را بهطور ویژه به روابط عمومی شرکت واگذار نمود.
مدیرعامل شرکت آبمنطقهای گیلان در تشریح برنامههای محوری جلسه تصریح کرد: پایش و رصد مستمر سامانههای جهانی و داخلی پیشبینی بارش و تحلیل جبهههای بارشی فعال در استان در دستور کار قرار دارد.
وی افزود: اعلام هشدارهای لازم و اطلاعرسانی بهموقع به نهادهای ذیربط و عموم مردم از اولویتهای اصلی مدیریت شرایط اضطراری است.
خرّمی عنوان کرد: اعلام آمادهباش و هماهنگی برای اجرای تمهیدات پیشگیرانه در دستگاههای ذیربط استانی با هدف کاهش خسارات احتمالی انجام میشود.
وی خاطر نشان کرد: مدیریت و آمادهسازی سدهای لاستیکی و انحرافی دروناستانی برای کنترل و عبور ایمن جریانهای سیلابی احتمالی و نیز شناسایی مناطق پرخطر با تمرکز بارش بالا، بهصورت مستمر پیگیری خواهد شد.

خرّمی در پایان تأکید کرد: شرکت آبمنطقهای گیلان با پیگیری مستمر جلسات کارشناسی و تقویت هماهنگی با سایر دستگاههای اجرایی، آمادگی کامل خود را برای مدیریت شرایط پیشرو و کاهش پیامدهای ناشی از بارشهای شدید اعلام میکند.
گفتنی است در این نشست، علی ملکی آزارکی مسئول پدافند غیرعامل و عمران مومنی مدیر مطالعات پایه شرکت، گزارشهایی از وضعیت پیشبینیشده بارشها ارائه کردند. همچنین محمدجواد خانیپور معاون حفاظت و بهرهبرداری شرکت، آخرین وضعیت مجاری آبی و تأسیسات هیدرولیکی استان در مناطق هدف را تشریح و تهدیدات احتمالی را مطرح کرد.
هیچ دیدگاهی درج نشده - اولین نفر باشید