مدیرعامل شرکت فومن شیمی بهداشت، با اشاره به سهم بالای این شرکت در بازار داخلی، توسعه صادرات به ۲۱ کشور و استفاده از فناوریهای روز، از چالشهای جدی تولید در ایران سخن گفت و تأکید کرد که این مجموعه هیچگاه تعدیل نیرو نکرده است.
قدردانی از خبرنگاران و معرفی هلدینگ فومن شیمی
اختصاصی رویداد شمال ؛صبح امروز چهارشنبه به مناسبت روز خبرنگار، مهندس «مجید رویگر حقرو » مدیر عامل شرکت فومن شیمی بهداشت در نشستی با اصحاب رسانه ضمن تقدیر از تلاشهای آنان، به معرفی ظرفیتها و سابقه فعالیت هلدینگ فومن شیمی پرداخت.
شرکت فومن شیمی با سابقه ۶۰ ساله، توسط مهندس «سید عباس موسوی رهپیما» بنیانگذاری شده و اکنون با ۱۲ شرکت زیرمجموعه در حوزههای مختلف فعالیت دارد. «فومن شیمی بهداشت» که ۷ سال پیش تأسیس شد، با برندهایی با قدمت ۳۰ سال، در دو گروه محصول خانگی (هومکر) و مراقبت شخصی فعالیت میکند و در هر دو حوزه رهبر بازار داخلی است.
سهم غالب در بازار داخلی
مدیر عامل فومن شیمی بهداشت با بیان آمار فروش محصولات گفت: از هر ۱۰ قوطی حشرهکش فروختهشده در ایران، ۹ قوطی متعلق به برند تارومار این شرکت است.
رویگر حقرو ادامه داد:۶۰ درصد بازار اسپری مو نیز در اختیار برند کاسپین همین شرکت قرار دارد.
به گفته وی، این شرکت از بهروزترین تکنولوژی ایتالیا استفاده میکند و اخیراً با سرمایهگذاری دو و نیم میلیون یورویی، دستگاه جدیدی با ظرفیت ۲۵۰ قوطی در دقیقه خریداری کرده است.
صادرات به ۲۱ کشور و استانداردهای جهانی
رویگر حقرو با اشاره به صادرات ۱۵ درصد تولیدات این شرکت گفت: محصولات فومن شیمی بهداشت به کشورهای افغانستان، عراق، کشور های CIS، کشورهای خلیج فارس، چند کشور آفریقایی و حتی ونزوئلا صادر میشود.
وی افزود: محصولات حشرهکش ما دارای استانداردهای سختگیرانه اروپایی و سازگار با محیطزیست هستند و تنها حشرهکشهای ایرانیاند که به کشورهای مختلف جهان صادر میشوند.
چالشهای تولید در ایران
مدیرعامل فومن شیمی بهداشت مشکلات تولید را شامل سهمیهبندی و کمبود ارز، طولانی شدن روند تخصیص ارز، قطعی مکرر برق و کمبود گازوئیل دانست و گفت: با سرعت تولید ۷۰۰ قوطی در دقیقه، حتی یک دقیقه قطعی برق میتواند ضرر سنگینی به ما و اقتصاد کشور وارد کند.
وی همچنین حفظ نیروی انسانی متخصص را چالشی مهم دانست و از تمایل برخی نیروهای جوان به مهاجرت گلایه کرد.
توسعه محصول به جای کاهش تولید
رویگر حقرو اظهار کرد: با وجود کاهش قدرت خرید مردم در برخی گروههای محصول، ما نهتنها تعدیل نیرو نکردیم، بلکه با افزودن محصولات جدید، رشد ۷ درصدی در تعداد فروش ثبت کردیم.
وی تأکید کرد: حتی در بحران جنگ ۱۲ روزه، تولید را دو شیفت ادامه دادیم، حقوقها را به موقع پرداخت کردیم و از کارکنان نیز تقدیر به عمل آوردیم.
هیچ دیدگاهی درج نشده - اولین نفر باشید