سرگردانی خریداران شاهین در سایه بدعهدی سایپا

سرگردانی خریداران شاهین در سایه بدعهدی سایپا

تاریخ انتشار: 1403/11/20

شماره خبر: 10183

چاپ‌خبر

متقاضیان خرید خودروی شاهین که سال گذشته ثبت‌نام کرده و منتظر تحویل آن در زمستان امسال بودند با اعلام سایپا مبنی بر تأخیر یک ساله در تحویل خودروها مواجه شدند.

به گزارش رویداد شمال ؛ جمعی از ثبت‌نام‌کنندگان خودروی شاهین G در سامانه یکپارچه خودرو با ثبت پویشی در خبرگزاری فارس با عنوان “سرگردانی خریداران شاهین در سایه بدعهدی سایپا”، از وضعیت بلاتکلیفی و مشکلات موجود در فرایند تحویل خودروها گلایه کرده‌اند. این گروه از متقاضیان در بهار سال گذشته با بلوکه کردن مبلغ 100 میلیون تومان در بانک، اقدام به ثبت‌نام برای خرید خودروی شاهین G کردند.

طبق اعلام اولیه سامانه یکپارچه خودرو، موعد تحویل این خودروها در زمستان سال جاری تعیین شده بود. اما، سایپا اخیراً با اعلام فراخوان پیش‌فروش غیرقطعی برای سال‌های آینده، تحویل خودروها را یک سال دیگر به تعویق انداخته است.این تغییر ناگهانی در نوبت تحویل، باعث بلاتکلیفی بیشتر مشتریان شده و نگرانی‌ها از افزایش قیمت خودرو در سال آینده نیز وجود دارد، چرا که هیچ تضمینی برای قیمت نهایی خودرو وجود ندارد.

از سوی دیگر، سایپا بدون اطلاع‌رسانی مناسب و تنها از طریق ارسال پیامک‌های غیررسمی در ساعات غیراداری، از خریداران درخواست تکمیل پرداخت‌ها را کرده است. در صورت عدم توانایی در پرداخت به موقع، به دلیل تکمیل ظرفیت‌ها، موعد تحویل به تعویق می‌افتد، که این موضوع نارضایتی بسیاری را در بین متقاضیان به دنبال داشته است.

همچنین، در حالی که سایپا اعلام کرده تعداد متقاضیان خودروی شاهین بسیار زیاد است و ظرفیت تولید جوابگوی این حجم از درخواست‌ها نمی‌باشد، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و وزارت صمت که به عنوان مجری سامانه یکپارچه خودرو شناخته می‌شوند، تاکنون هیچگونه پاسخی به شکایات و مشکلات خریداران نداده‌اند. این وضعیت نارضایتی گسترده‌ای را در بین متقاضیان ایجاد کرده است.

برچسب:

اشتراک گذاری در:

هیچ دیدگاهی درج نشده - اولین نفر باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *