رئیس مرکز آموزش بازرگانی گیلان از راه اندازی نخستین آکادمی بینالمللی خوراک شناسی ایران در رشت خبر داد.
روهام قلیچی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران اظهار کرد: برگزاری نخستین رویداد و نمایشگاه کافه رستوران و صنایع در رشت فرصتی برای معرفی قابلیتهای این شهر است.
رئیس مرکز آموزش بازرگانی گیلان با بیان اینکه نخستین رویداد ملی کافهرستوران و صنایع وابسته همزمان با روز رشت دایر شده است، گفت: کافه رستورانها نقش محوری در اقتصاد و اشتغال منطقه ایفا میکنند و باید گسترش پیدا کنند.
شرکت ۸۰ برند مطرح در رویداد کافه رستوران رشت
قلیچی از شرکت ۸۰ برند مطرح در رویداد کافه رستوران رشت خبر داد و بیان کرد: این نمایشگاه با ۲ هزار متر غرفهسازی در رشت برگزار شده که میتواند یکی از اتفاقات خوب برای رشت تلقی شود.
وی با اشاره به برند شهر خلاق خوراکشناسی برای رشت، افزود: این برند باید بر رشت و رشتوندان آورده اقتصادی و اعتباری داشته باشد.
رئیس مرکز آموزش بازرگانی گیلان از برپایی کارگاههای آموزشی با محوریت خوراکشناسی و کافهرستوران در رشت خبر داد و گفت: این کارگاههای آموزشی زمینه معرفی و شناسایی انواع خوراک محلی گیلان و رشت را فراهم میکند.
قلیچی از برگزاری ۵ مسابقه ملی حوزه کافهرستوران به مناسبت روز رشت خبر داد و اضافه کرد: افراد برتر در حوزه کافهرستوران معرفی و تجلیل میشوند.
رئیس مرکز آموزش بازرگانی گیلان با اشاره به گاهشمار رویداد و نمایشگاه ملی کافهرستوران و صنایع وابسته در رشت بیان کرد: این نمایشگاه از روز ۲۷ آذر شروع شده و تا 30 این ماه ادامه دارد و از 8 تا 10 شب در محل دائمی نمایشگاههای گیلان در رشت دایر است.
قلیچی از راه اندازی اولین آکادمی بینالمللی آموزشی خوراکشناسی ایران در رشت خبر داد و اضافه کرد: آکادمی خوراکشناسی در کنار آموزش به مقوله پژوهش در این حوزه نیز میپردازد.
رستورانها آئینه تمام نمای برند خلاق خوراک رشت هستند
رئیس اتحادیه رستوران و غذاهای سنتی رشت با بیان اینکه رستورانها آئینه تمام نمای برند خلاق خوراک این شهر هستند، گفت: خلاقیت خوراک رشت با غذاهای رستورانها و اصناف این حوزه معرفی میشود.
مهدی پورمحمدی دراین نشست اظهار کرد: برند شهر خلاق خوراک شناسی، میتواند برای رشت فرصت آفرین باشد.
رئیس اتحادیه رستوران و غذاهای سنتی رشت با اشاره به مزیتهای برند شهر خلاق خوراک شناسی بیان کرد: برند خلاق خوراک شناسی باید در متن و بدنه شهر رشت نمایان شود تا اثرگذار باشد.
پورمحمدی با بیان اینکه هتلها و رستورانها آئینه تمام نمای برند خلاق خوراک رشت هستند، گفت: خلاقیت خوراک رشت با غذاهای رستورانها و هتل و اصناف این حوزه معرفی میشود.
وی با بیان اینکه برند شهر خلاق خوراک رشت آورده حمایتی برای رستورانها نداشته است، افزود: پس از طرح این عنوان برای رشت فقط شاهد افزایش کمی رستورانها در این شهر هستیم و اتفاق مثبتی برای رستورانها و اصناف این حوزه نیافتاد.
رئیس اتحادیه رستوران و غذاهای سنتی رشت با بیان اینکه برخی دستورالعملها و بخشنامههای شهرداری منجر به خاموشی چراغ واحدهای صنفی میشود، گفت: مدیریت شهری باید نسبت به اصناف حوزه خوراک نگاه حمایتی داشته باشد.
هیچ دیدگاهی درج نشده - اولین نفر باشید