بازرس کل استان گیلان گفت: مدیر باید در میدان بوده و پاسخگو باشد نه اینکه خود از رسانهها و مردم مطالبه گری کند.
به گزارش رویداد شمال/ «احمد آقایی» با حضور در برنامه دریچه به تشریح وظایف و اختیارات سازمان بازرسی و عملکرد بازرسی کل استان گیلان پرداخت و ضمن تبریک سالروز تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: در اصل ۱۷۴ همین قانون اساسی، سازمان بازرسی کل کشور به عنوان عالیترین دستگاه نظارتی شکل گرفت که دو وظیفه اصلی نظارت بر حسن جریان امور و اجرای صحیح قوانین را برعهده دارد.
وی با اشاره به این نکته که قانونگذار برای تصویب هر قانونی مصلحت و عدالت و انصاف را در نظر میگیرد، افزود: اگر ادعا داریم که کشور ما بر اساس شیوه حکومت داری امیر المومنین (ع) اداره میشود باید به این نکته توجه داشته باشیم که ایشان در حکومت داری دو اصل مسئولیت پذیری و شفافیت در انجام کارها را مد نظر داشتند که این دو اصل بر اساس عدالت محوری و رضایت مندی شهروندان است.
بازرس کل گیلان ادامه داد: در سازمان بازرسی دنبال این هستیم که هر قانونی اجرا میشود باید دو اصل عدالت محوری و رضایت مردم را شامل شود که این امر قطعاً رضایت خداوند را در بر میگیرد.
آقایی در مورد دغدغههای بخش خصوصی و سرمایه گذاران در استان گیلان گفت: بخش خصوصی یک ظرفیت و فرصت است که باید از آن استفاده کرد، سرمایه گذاران بازوان پر توان دولت هستند، با استفاده از فرصت بخش خصوصی میتوان محرومیت زدایی و فقر زدایی در استان انجام شود پس باید در راستای اقتصاد مقاومتی و ایجاد امنیت اقتصادی از سرمایه گذاران خوش نام حمایت صورت پذیرد، البته این به معنی آن نیست که نظارت صورت نپذیرد چون سرمایه برها هیچ آوردهای برای استان ندارند.
مدیر باید قانون مدار و عدالت محور باشد
بازرس کل استان گیلان با اشاره به حدیث نبوی که میفرمایند «هر کس اهلیت و صلاحیت کاری را نداشته باشد نه تنها خود را به سقوط و تباهی کشانده است؛ بلکه امور مردم را که متصدی آن است، به تباهی کشانده است» ادامه داد: مدیر باید قانون مدار و عدالت محور باشد و برایش رضایت مردم از هر پست و مقامی بالاتر باشد، قطعاً بازرسی از چنین مدیری حمایت خواهد کرد نه مدیر خسته و نا کارآمد، مدیر باید در میدان بوده و پاسخگو باشد نه اینکه خود از رسانهها و مردم مطالبه گری کند.
وی ضمن اشاره به سامانههای الکترونیکی سازمان بازرسی کل کشور افزود: مردم و شهروندان میتوانند با مراجعه به سامانه www.136.bazresi.ir و تلفن گویای ۱۳۶ و یا مراجعه حضوری شکایات و اعلامات خود از دستگاههای اجرایی را مطرح کنند که کارشناسان زبده و متخصص در بازرسی کل به این شکایات رسیدگی خواهند کرد و شهروندان نیز میتوانند نتایج بررسیها را در همین سامانه مشاهده کنند.
آقایی با اشاره به بازرسیهای سرزده در دوره جدید مدیریتی بازرسی کل استان گیلان اظهار کرد: یکی از برنامههای بازرسی کل که بر اساس گزارشها و مطالبات مردمی صورت میگیرد بازرسیهای سرزده از مراکز و دستگاههایی است که مردم بیشتر با آنها سر و کار دارند مثل مراکز درمانی و شهرداریها، که این امر هم در راستای مطالبه گری مردم و جلب رضایت آنها صورت میگیرد.
بازرس کل استان گیلان پس از شرکت در برنامه زنده دریچه ، در محل کار مدیر کل صدا و سیمای مرکز گیلان حاضر شد و ضمن قدردانی از زحمات و تلاش های کارکنان صدا و سیمای مرکز گیلان در بازتاب مشکلات و معضلات اجتماعی مردم در برنامه های مختلف صدا و سیمای از جمله برنامه پاسخ ، برنامه دریچه ، برنامه از تحریریه خبر و غیره ، ابراز امیدواری کرد این روند هم چنان ادامه داشته باشد.
آقایی در این دیدار کار بازرسی کل و صدا و سیما را در امر مطالبه گری یکسان دانست و افزود : نباید از ناملایمات و فشارهای خارجی در راستای مطالبه گری ترسید و باید در احقاق حق مردم استوار بود و قطعاً بازرسی کل گیلان در این راستا از مدیران توانمند و شجاع صدا و سیمای استان همچون آقای ربانی مدیر کل صدا و سیمای مرکز گیلان که فردی ارزشی ، ولایی ، مسئولیت پذیر و شفاف که با واسطه منصوب رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی ) هستند ، حمایت خواهد کرد.
«ربانی» مدیر کل صدا و سیمای مرکز گیلان هم ضمن قدردانی و تشکر از حضور «آقایی» بازرس کل استان گیلان در آن مرکز ، ضمن بیان دغدغه ها و مشکلات پیش رو در تولید برنامه های چالشی از حمایت های بازرسی کل استان از کارکنان و مدیران صدا و سیمای گیلان تقدیر کرد.
هیچ دیدگاهی درج نشده - اولین نفر باشید