رتبه‌بندی معلمان جدید؛ فاقد رتبه و جامانده‌ها آغاز شد

تاریخ انتشار: 1403/8/13

شماره خبر: 6684

چاپ‌خبر

فرآیند رتبه‌بندی و تعیین رتبه برای معلمان جدید الاستخدام، افراد جامانده از رتبه‌بندی و معلمانی که تا کنون موفق به کسب رتبه آموزشیار معلم نشده‌اند، آغاز شد.

رویداد شمال به نقل از تسنیم/ وزارت آموزش و پرورش فرصت مجددی را برای رتبه‌بندی معلمان فاقد رتبه آغاز کرده و و از روز سه‌شنبه 8 آبان، ارزیابی بیش از 99 هزار نفر از معلمان فاقد رتبه جریان یافت.

معلمان براساس شایستگی‌های عمومی، تخصصی و حرفه ای و تجربه خود در رتبه‌های پنجگانه به ترتیب: آموزشیار معلم، مربی معلم، استادیار معلم، دانشیار معلم و استاد معلم قرار می‌گیرند.

در بخشنامه ابلاغ شده از سوی علی فرهادی معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش آمده است:

در اجرای مواد 1 و 5 آیین‌نامه اجرایی قانون نظام رتبه بندی معلمان ، فرآیند ارزیابی معلمان برای آن دسته از همکارانی که در ارزیابی اولیه حداقل امتیاز لازم برای کسب رتبه آموزشیار معلم را کسب نکرده‌اند و در شرایط عدم احراز رتبه (فاقد رتبه) هستند و یک سال از تاریخ اولین تأیید هیات ممیزه آنان می‌گذرد، از روز سه شنبه مورخ 8 آبان 1403 به صورت هماهنگ در سامانه HRM.MEDU.IR آغاز شد.

فرایند ارزیابی و رتبه بندی معلمان جدید الاستخدام و افراد جامانده از رتبه بندی برای بارگذاری مستندات و مدارک توسط داوطلبان از هفته آینده آغاز و اطلاع رسانی انجام می‌شود و در این راستا نکات زیر جهت استحضار و عنایت ویژه ابلاغ می‌شود:

  1. با فوریت نسبت به تشکیل هیئت ممیزه استان و شهرستان با ترکیب تعیین شده بر اساس ماده 7 قانون نظام رتبه بندی معلمان  و ماده 17 و 18 آیین نامه اجرایی رتبه بندی معلمان اقدام شود و صورتجلسه هیئت ممیزه استان به صورت مستمر در پایان هر هفته به مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری ارسال شود.

آموزش مدیران و معلمان و سایر مجریان رتبه بندی در کوتاه‌ترین و موثرترین مسیر برای بهبود کیفیت و حفظ سلامت رتبه بندی؛ شایسته است در دو هفته آینده به طور مستمر از همه فرصت‌ها و ابزارهای موجود در استان برای توجیه همکاران و عوامل اجرایی استفاده شود گزارش عملکرد حداکثر تا تاریخ 15 آبان به این مرکز ارسال شود.

همکاران حوزه منابع انسانی و امور اداری استان و شهرستان ضمن رعایت آیین نامه و شیوه نامه رتبه‌بندی حداکثر سرعت و دقت را برای بررسی مستندات 5 گانه مربوطه (مدرک تحصیلی، سنوات تجربی، ضمن خدمت، ارزشیابی سالیانه ، امتیاز تربیت معلم) مطابق با مدارک و مستندات موجود در پرونده پرسنلی داشته باشند.

بررسی روزانه کارپوشه مدیر بلافصل، اموراداری، حراست و گزینش منطقه محل اشتغال مشمول بهمنظور بررسی و تعیین تکلیف امتیازات مورد تاکید است.

هیات ممیزه شهرستان و استان به صورت روزانه پرونده الکترونیکی رتبه بندی افراد را بررسی و نسبت به تعیین رتبه استحقاقی و ادامه فرآیند تا صدور احکام کارگزینی اقدام کند.

پس از باز شدن سامانه RTB و امکان بارگذاری مدارک و مستندات همکاران جدید الاستخدام و جامانده اطلاع رسانی گسترده همراه با آموزش و توجیه جهت بارگذاری مدارک و دقت در اصالت صحت مدارک به همکاران مشمول صورت پذیرد.

پشتیبانی و همکاری موثر روسای فناوری استانها از فرآیند رتبه بندی و انعکاس فوری مشکلات به مرکز فناوری اطلاعات حوزه ستادی و تلاش و پیگیری برای رفع موانع مورد تاکید است.

هماهنگی و همکاری و پشتیبانی لازم با ارزیابان حرفه‌ای برای ایفای نقش و وظیفه محوله در استان و شهرستان صورت پذیرد.

به موجب ماده (11) و (24) آئین نامه اجرایی رتبه بندی معلمان از طریق بررسی میدانی و کنترل‌های سیستمی عملکرد همکاران و مجریان بررسی و عنداللزوم اقدام لازم به عمل آید .

برچسب:

اشتراک گذاری در:

هیچ دیدگاهی درج نشده - اولین نفر باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار مرتبط

چیزی پیدا نشد!

انگار اینجا چیزی پیدا نشد!

نقل و نشر مطالب با ذکر منبع بلامانع است.