معاون ارتقای کسب و کار سازمان توسعه تجارت ایران تأکید کرد: با بستهبندی مناسب و برندسازی بادام مرغوب آستانه اشرفیه، امکان توسعه صادرات به بازارهای بینالمللی فراهم است.
به گزارش رویداد شمال ؛ نشست میز کالای بادام همزمان با سفر یک روزه «امیر روشنبخش قنبری» معاون ارتقای کسب و کارهای بینالمللی سازمان توسعه تجارت ایران به آستانه اشرفیه، در محل فرمانداری این شهرستان مهد تولید بادام برگزار شد.
وی با تأکید بر کیفیت و مزیتهای محصول بادام گفت: برای نفوذ بادام به بازارهای فراملی، آماده اعزام به ۲۰۰ نمایشگاه خارجی هستیم.
روشنبخش قنبری، بستهبندی مناسب و برندسازی را لازمه توسعه صادرات حرفهای دانست و تصریح کرد: صادرات سنتی متکی به تجربه است، اما صادرات حرفهای وابسته به مطالعه و یافتههای تحقیقاتی فنی و تخصصی است که میتواند اثرگذاری قطعی داشته باشد.
تمرکز بر تولید صادرات محور و خوشهسازی
معاون سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به فعالیت ۲۳ واحد کارگاهی صنعتی در زمینه فرآوری بادام خام افزود: بادام مرغوب آستانه اشرفیه میتواند با تمرکز بر تولید صادرات محور، تشکیل خوشه و زنجیره صادراتی و کنسرسیوم صادراتی، به اهداف بینالمللی دست یابد.
وی همچنین بر آموزش، تولید محتوا برای محصولات استراتژیک بومی و اهمیت صنایع کوچک تأکید کرد و گفت: ۶۰ درصد صادرات چین متعلق به صنایع کوچک و متوسط است که محصولات آنها در بازارهای بینالمللی حضوری چشمگیر دارند.
روشنبخش قنبری، موضوع پیمانسپاری ارزی را یکی از چالشهای صادرکنندگان دانست و افزود: تهاتر ارزی بین عرضهکنندگان ارز صادراتی و واردکنندگان کالا باید اصلاح شود تا توسعه مبادلات تجاری افزایش یابد.
شهرستان آستانه اشرفیه با جمعیت ۱۰۸ هزار نفر سالانه ۲۷۷۰ تن پیله خشک بادام تولید میکند و به عنوان سرآمد تولید بادام در کشور شناخته میشود.
هیچ دیدگاهی درج نشده - اولین نفر باشید