با هدف ارتقاء جایگاه ایران در مسیرهای ترانزیتی بینالمللی، تعرفه حمل و نقل ریلی کانتینرهای ترانزیتی بین بنادر کاسپین و بندرعباس کاهش یافت. این اقدام در راستای تقویت کریدور شمال–جنوب و رقابتپذیری ایران در زنجیره جهانی حملونقل ترکیبی صورت گرفته است.
به گزارش رویداد شمال، «میثم محمدینژاد» معاون امور بنادر و حوزه خزر سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به کاهش تعرفههای حملونقل ریلی در مسیر ترانزیتی بندرعباس–کاسپین، اظهار داشت: این اقدام با هدف جذب بیشتر کالا در مسیر راهبردی کریدور شمال–جنوب و در راستای همافزایی میان نهادهای ملی فعال در حوزه ترانزیت اجرایی شده است.
وی با قدردانی از همراهی هیأتمدیره شرکت راهآهن جمهوری اسلامی ایران، درباره جزئیات تعرفههای جدید گفت: برای مدت سه ماه، تعرفه حمل کانتینرهای ۲۰ فوت در مسیر بندر کاسپین به بندرعباس و بالعکس، با واگنهای ملکی شرکتهای ایرانی، به ۳۰۰ فرانک کاهش یافته و این نرخ برای کانتینرهای ۴۰ و ۴۵ فوت نیز به ۴۲۰ فرانک تعیین شده است.
محمدینژاد این تصمیم را پیامی روشن به بازار جهانی حملونقل دانست و تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با کاهش هزینهها و زمان حمل، عزم جدی خود را برای ارتقاء جایگاه ترانزیتی کشور در منطقه و جهان به نمایش گذاشته است.
وی با اشاره به اتصال مجتمع بندری کاسپین به شبکه ریلی سراسری افزود: این اتصال نهتنها شمال ایران را از طریق دریای کاسپین به بنادر جنوبی کشور در خلیج فارس و دریای عمان متصل میسازد، بلکه زمینهساز توسعه ظرفیتهای لجستیکی در مسیر کریدور شمال–جنوب و تسهیل تبادلات تجاری میان کشورهای اوراسیا، آسیای میانه، قفقاز و حوزه خلیج فارس است.
معاون امور بنادر و حوزه خزر با اشاره به بستههای تشویقی–تخفیفی ارائهشده از سوی سازمان منطقه آزاد انزلی و شرکت راهآهن خاطرنشان کرد: ترکیب حمل ریلی، دریایی و جادهای در این مسیر منجر به افزایش درآمدهای ترانزیتی، کاهش وابستگی به مسیرهای جایگزین و تقویت جایگاه ایران در زنجیره تأمین جهانی خواهد شد.
هیچ دیدگاهی درج نشده - اولین نفر باشید