رئیس پلیس سابق راهور تهران: پویش «نه به تصادف» بی‌اثر بود؛ افزایش ۸ درصدی تلفات پیش‌بینی شده بود

پویش «نه به تصادف» بی‌اثر بود؛ افزایش ۸ درصدی تلفات پیش‌بینی شده بود

تاریخ انتشار: 1404/4/10

شماره خبر: 14728

چاپ‌خبر

سرهنگ سیدهادی هاشمی، رئیس پلیس سابق راهور تهران بزرگ، با انتقاد از پویش «نه به تصادف» گفت این کمپین‌ها تاثیری در کاهش تصادفات نداشته و افزایش ۸ تا ۱۰ درصدی تلفات حوادث رانندگی از قبل قابل پیش‌بینی بود. او تاکید کرد بدون راه‌های ایمن، خودروهای ایمن و آرامش روانی رانندگان، کاهش تلفات جاده‌ای ممکن نیست.

به گزارش رویداد شمال ؛ سرهنگ سیدهادی هاشمی، رئیس پلیس سابق راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، در گفت‌وگو با خبرآنلاین با انتقاد از پویش «نه به تصادف» گفت: این کمپین‌ها تاثیری در کاهش تصادفات و تلفات نداشته و تنها جنبه تبلیغاتی داشته است.

او با بیان اینکه «در ایران نه راه ساخته می‌شود و نه در نگهداری راه‌ها عملکرد قابل قبولی وجود دارد»، افزود: «ما با خودروهای ناایمن و جاده‌های غیراستاندارد روبه‌رو هستیم و در چنین شرایطی انتظار کاهش تصادفات از طریق پویش‌های فضای مجازی، نوعی عوام‌فریبی است.»

هاشمی گفت: پیش از آغاز پویش #نه_به_تصادف هم اعلام کرده بودم که تلفات و مجروحان حوادث ترافیکی حداقل ۸ تا ۱۰ درصد افزایش پیدا خواهد کرد و این پیش‌بینی محقق شد.

به گفته رئیس پلیس سابق راهور تهران، ایجاد ترافیک ایمن و کاهش تصادفات نیازمند ساخت و نگهداری راه‌های ایمن، تولید خودروهای استاندارد و ارتقای شرایط روانی کاربران جاده است.

او با اشاره به شاخص «نُرم تراکم راه» افزود: در حالی که در کشورهای توسعه‌یافته این شاخص عدد بالایی دارد، در ایران کمتر از ۵.۳ کیلومتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر مربع است و ما عملاً با کمبود زیرساخت مواجه هستیم.

هاشمی همچنین با انتقاد از عملکرد خودروسازان داخلی گفت: خودروسازان داخلی هیچ توجهی به تذکرات مسئولان ندارند و مردم ضعیف جامعه که توان خرید خودروهای گران و ایمن را ندارند، قربانی ناایمنی خودروها و جاده‌ها می‌شوند.

او با بیان اینکه «راننده در چنین شرایطی با هزار مشکل اقتصادی و روانی تنها ۲۰ درصد حواسش به رانندگی معطوف است»، تاکید کرد: این شرایط باعث افزایش تصادفات شده و ادامه این روند با هشتگ و پویش تغییر نخواهد کرد.

رئیس پلیس سابق راهور تهران با اشاره به تجربه فرانسه در کاهش تلفات جاده‌ای از طریق ارتقای زیرساخت‌ها و تولید خودروهای ایمن، گفت: سرمایه‌گذاری برای ساخت راه و ایمن‌سازی زیرساخت‌ها هزینه نیست، بلکه سرمایه‌گذاری برای حفظ جان مردم است.

هاشمی تاکید کرد: پویش‌هایی مانند “نه به تصادف” بدون ایجاد زیرساخت‌های ایمن، راهکار نیستند و تنها نوعی بازارگرمی و فریب افکار عمومی محسوب می‌شوند.

برچسب:

اشتراک گذاری در:

هیچ دیدگاهی درج نشده - اولین نفر باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *