مدیرکل بنیاد مسکن گیلان خبر داد:

آغاز پرداخت تسهیلات بازسازی شهرک امامزاده ابراهیم (ع) شفت از هفته آینده

تاریخ انتشار: 1404/3/10

شماره خبر: 13912

چاپ‌خبر

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان از آغاز پرداخت تسهیلات بازسازی شهرک امامزاده ابراهیم (ع) شهرستان شفت از ابتدای هفته آینده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری رویداد شمال ؛ حامد دائمی در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان شفت با اشاره به تأمین اعتبار استانی این طرح گفت: اعتبار لازم به بانک عامل ابلاغ شده و با فراهم شدن مقدمات اجرایی، روند پرداخت تسهیلات به متقاضیان بازسازی از اوایل هفته آینده آغاز می‌شود.

شرط دریافت تسهیلات: ارائه پروانه ساخت

وی با تأکید بر لزوم دریافت پروانه ساخت برای بهره‌مندی از این تسهیلات، افزود: داشتن پروانه معتبر، شرط اصلی دریافت تسهیلات است و هیچ مانعی در این زمینه وجود ندارد. متقاضیان با ارائه پروانه ساخت، می‌توانند فرآیند دریافت تسهیلات را آغاز کنند.

تسهیلات ۴۰۰ میلیونی با سفته زنجیره‌ای

دائمی در خصوص نحوه پرداخت تسهیلات بیان کرد: مطابق تصمیمات ستاد مدیریت بحران، تسهیلات بازسازی به مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان، با ارائه سفته زنجیره‌ای سه نفره توسط بانک عامل پرداخت خواهد شد. در صورت بروز مشکل در فرآیند پرداخت، شورای هماهنگی بانک‌ها ورود خواهد کرد.

بازنگری ضوابط و تخصیص اعتبار برای پروژه‌ها

وی همچنین از برگزاری جلسات مشترک میان بنیاد مسکن، سازمان نظام مهندسی و مدیریت بحران برای بازنگری و اصلاح ضوابط فنی خبر داد و گفت: هدف این جلسات، پیشگیری از بروز مشکلات مشابه در آینده و افزایش دقت در اجرای پروژه‌هاست.

دائمی به تخصیص ۴۲ میلیارد تومان برای تملک دارایی‌های شهرک و ۲۱ میلیارد تومان جهت رفع مشکل رانش ورودی روستا اشاره کرد و افزود: اعتبار هنوز به‌صورت رسمی تخصیص نیافته و پس از دریافت کد هزینه، عملیات اجرایی آغاز خواهد شد.

وضعیت پروژه پارکینگ، اطفای حریق و آواربرداری

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان با اشاره به پیشرفت پروژه پارکینگ شهرک امامزاده ابراهیم، گفت: جلسه‌ای با پیمانکار برگزار شده، زمان‌بندی و تضامین لازم مشخص شده‌اند و در صورت تأخیر در اجرا، حوزه عمران روستایی اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

وی تجهیز جعبه‌های اطفای حریق را از دیگر اقدامات جاری اعلام کرد و گفت: دهیاری مسئول بهره‌برداری از این تجهیزات است و جذب اعتبار از محل ماده ۱۷ یا تملک دارایی‌ها برای مرمت و تجهیز آن‌ها در دستور کار قرار دارد.

دغدغه ساخت، واگذاری زمین و تثبیت مالکیت

دائمی همچنین درباره چالش‌های آواربرداری و واگذاری زمین توضیح داد: در یک سال گذشته به دستور استاندار گیلان و ستاد مدیریت بحران، آواربرداری انجام شده و کد هزینه برای واگذاری زمین پیش‌بینی شده است؛ اما در صورت عدم تخصیص اعتبار، هزینه ۸ میلیارد تومانی ساخت و انتقال سند باید توسط متقاضیان پرداخت شود.

وی در پایان تأکید کرد: در صورتی‌که ستاد مدیریت بحران نتواند راهکاری برای تأمین این هزینه‌ها ارائه دهد، باید برای جذب اعتبارات استانی تلاش مضاعفی صورت گیرد، زیرا تثبیت مالکیت، مستلزم واگذاری قانونی زمین و آغاز ساخت‌وساز بر اساس پروانه است.

برچسب:

اشتراک گذاری در:

هیچ دیدگاهی درج نشده - اولین نفر باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *